سوالات پاسخ داده شده

1 : من مشترک مبین‌نت هستم. نحوه خرید طرح، خرید حجم اضافه و رزرو طرح به چه صورت می باشد؟

مشترکین مبین‌نت می توانند با مراجعه به صفحه مشترکین مبین‌نت به آدرس my.mobinnet.ir ، نسبت به خرید یا تمدید طرح، و همچنین خرید حجم اضافه اقدام فرمایند.
بدین منظور وارد صفحه مشترکین (my.mobinnet.ir) شوید و از بخش خرید خدمات ، قسمت تغییر طرح را انتخاب نمایید. در صفحه باز شده لیستی از طرح ها نمایش داده می شود که می توان با انتخاب دکمه خرید، طرح مورد نظر را فعال نمود. در صورتی که دکمه رزرو انتخاب گردد پس از خرید طرح، طرح مورد نظر در بانک رزرو قرار گرفته و مشترک یک سال زمان دارد تا طرح رزرو شده را فعال نماید.
ویدیوی معرفی پنل مشترکین و نحوه استفاده از آن از اینجا قابل مشاهده است.

2 : چگونه می‌توانم وارد صفحه مشترکین خود شوم؟

آدرس صفحه مشترکین مبین‌نت، my.mobinnet.ir می‌باشد که پس از مراجعه به آن، بایستی شماره تلفن همراه و رمز عبور خود را وارد نموده و وارد صفحه مشترکین شوید.
در صورتیکه شما صفحه مشترکین ندارید، ابتدا بایستی آنرا ایجاد نمایید. مراحل ایجاد صفحه مشترکین به شرح ذیل می‌باشد:
1.دکمه ی ثبت نام را انتخاب نمایید.
2..تلفن همراه خود را وارد نمایید. سپس کد فعال سازی به شماره همراه پیامک می گردد.
2.در مرحله بعد ، کد فعال سازی پیامک شده ، نام و نام خانوادگی، رمز عبور انتخابی(بیش از 6 کاراکتر شامل حروف و اعداد) به همراه تکرار رمز عبور را وارد نمایید و سپس گزینه « به ما ملحق شوید» را انتخاب نمایید.
3.در صفحه ایجاد شده بعدی، سرویس محبوب خود را سرویس LTE انتخاب نمایید. سپس نام مستعار(نامی که می خواهید با آن وارد صفحه خود شوید)شناسه اشتراک(MSISDN) و رمز عبور(PUK1) را وارد نمایید.
ویدیوی آموزشی ساخت پنل کاربری از اینجا قابل مشاهده است.
در صورت عدم ایجاد صفحه و نیاز به راهنمایی جهت ساخت اکانت، با پشتیبانی 09194620063 تماس بگیرید.

3 : رمز ورود به صفحه مشترکین را فراموش کردم چگونه وارد صفحه مشترکین شوم؟

وارد صفحه my.mobinnet.ir شده و گزینه بازیابی رمز عبور را انتخاب نمایید. در مرحله اول شماره تلفن همراه خود را که قبلا اکانت خود را با آن ساختید وارد نمایید سپس در مرحله بعد ، کدی که برای شما ارسال می گردد وارد نمایید و رمز عبور جدید را وارد نمایید. سپس با رمز عبور جدید می توانید وارد صفحه مشترکین خود گردید.

4 : گیگ پک چیست و نحوه فعالسازی آن به چه شکل می باشد؟

با خرید بسته های گیگ پک می توانید از حجم مشخص در مدت زمان معین بهره مند گردید. جهت استفاده از بسته گیگ پک می بایست طرح فعال داشته باشید. برای مثال، گیگ پک 5 گیگابایتی 7 روزه، بسته اینترنتی با حجم 5 گیگابایت است که بایستی پس از فعال سازی، در طول 7 روز استفاده شود جهت فعالسازی آن می بایست وارد صفحه کاربری خود شده و از قسمت گیگ پک و انتخاب دکمه خرید، اقدام به خرید گیگ پک خود نمایید و در صورت انتخاب دکمه رزرو، گیگ پک مورد نظر در بانک رزو قرار گرفته و مشترک یک سال زمان دارد تا گیک پک رزرو شده را فعال نماید.

5 : در هنگام خرید/تمدید طرح و یا محصول، درصورتی‌که هزینه از حساب کسر شده ولی وارد پنل مبین‌نت نشده باشد، چه باید کرد؟

در اکثر موارد طی مدت‌زمان 72 ساعت وجه به‌ حساب شما بازخواهد گشت درصورتی‌که طی این مدت، وجه به‌حساب برنگشت می‌توانید در داخل سایت مبین نت و از منوی بالا، قسمت پشتیبانی را انتخاب نموده و فرم واریزی اشتباه را تکمیل نمایید.

6 : آیا پس از به اتمام رسیدن حجم روزانه، امکان استفاده از حجم شبانه وجود دارد؟

بله این امکان وجود دارد که با وجود اتمام حجم روزانه تا پایان زمان طرح، از حجم شبانه نیز استفاده نمایید.

7 : آیا غیر از درگاه های بانکی که در صفحه مشترکین وجود دارد می توان با کارت های دیگر بانکی پرداخت را انجام داد؟

بله- با هر کارتی که عضو شتاب باشد امکان پرداخت اینترنتی وجود دارد و مستلزم این نمی باشد که حتما با همان درگاه بانکی پرداخت انجام گردد.

8 : چه مواردی باعث عدم تایید پرداخت می گردد؟

به روز نبودن ساعت و تاریخ سیستم

به روز نبودن مرورگر ها

فعال بودن VPN و فیلتر شکن

9 : اگر گیگ‌پک بخرم و مدت زمان طرح من تمام شود، آیا امکان انتقال حجم وجود دارد؟

خیر. گیگ پک فقط می‎‌تواند در مدت زمان مشخص خود استفاده شود.

10 : آیا با خرید طرح جدید امکان انتقال حجم طرح قبلی به طرح جدید وجود دارد؟

خیر، اگر از طرح فعلی زمان و حجم باقی‌مانده باشد، با فعال کردن طرح جدید، زمان و حجم طرح قبلی حذف خواهد شد.

11 : نحوه ساخت اکانت صفحه مشترکین LTE زمانی که بیش از یک مودم داریم چگونه می باشد؟

با ورود به صفحه مشترکین به آدرس My.mobinnet.ir با انتخاب سربرگ ” اشتراک جدید” نسبت به فعالسازی اشتراک های دیگر خود اقدام نمایید

1 : IP استاتیک چیست؟

ی پی کد منحصر به فرد شما در دنیای اینترنت است.معمولا آی پی ها به صورت پیشفرض،از نوع متغییر می باشند و در هر مراجعه کاربر به فضای اینترنتی تغییر می کنند.در بسیاری از موارد افراد نیاز دارند توسط سایت ها وفضاهای میزبان شناخته شوند.این امکان از طریق آی پی های ثابت فراهم می گردد.
آی پی ثابت به کاربر این امکان را میدهد که دارای یک شناسه منحصر به فرد،معتبر و دایمی باشد.

2 : IP استاتیک چه کاربردی دارد؟

زمانی که یک webserver داخلی می باشد و قصد داریداز طریق اشتراک اینترنت امکان استفاده از آن را در اختیار مشترکین خارجی بگذارید.(ایمیل و …)
تقاضای اتصال video conference از خارج شبکه داخلی.
هنگامی که قصد دارید به سایت های نیازمند شناسایی افراد با توجه به سوابق(منابع اطلاعاتی،بازی های رایانه ای،فضای امنیتی)وارد گردید.

3 : چگونه IP استاتیک درخواست دهیم؟

ابتدا به صفحه مشترکین خود به آدرس my.mobinnet.ir مراجعه فرموده، از بخش خرید خدمات گزینه خرید IP را انتخاب نمایید. پس از انتخاب مدت زمان IP، وارد نمودن مشخصات و همچنین پرداخت هزینه، IP ثابت ظرف مدت 48 ساعت به شما تخصیص داده خواهد.

1 : مودم من سرقت شده است، چطور می‌توانم مودم و سیم کارت خود را غیرفعال کنم؟

با مراجعه‌ی حضوری مالک مودم به همراه‌کارت ملی به دفتر پیشخوان مبین نت (تهران- تقاطع خیابان شهید مطهری و ولیعصر- بعد از هتل بزرگ تهران – جنب بانک اقتصاد نوین – پلاک ۳۷۷) و در شهرستان به وب سایت mymobinnet.ir  بخش پشتیبانی ، صدای مشتری مراجعه و اسکن اصل کارت ملی مالک مودم به همراه درخواست خود ، ارسال نمایید.

2 : نحوه درخواست فاکتور به چه صورت است؟

در صورت تقاضای فاکتور با مهر و امضا از طریق ایمیل، با پشتیبانی 1575 تماس بگیرید. در صورت درخواست اصل فاکتور با مهرو امضا، در صورت سکونت در تهران به آدرس پیشخوان مبین نت ( تقاطع خیابان شهید مطهری و ولیعصر- بعد از هتل بزرگ تهران – جنب بانک اقتصاد نوین – پلاک ۳۷۷.)مراجعه نمایید و در صورت سکونت در شهرستان به سایت مبین نت، بخش پشتیبانی، صدای مشتری درخواست خود را ثبت نمایید.

3 : برای چه مواردی امکان دریافت فاکتور وجود دارد؟

خرید طرح- خرید حجم اضافه-گیگ پک- طرح رزرو شده- IP

4 : مدت زمان ارائه فاکتور چه مدت است؟

حداکثر ده روز کاری پس از انتخاب طرح

5 : آیا می‌توان مودم TD-LTE را به شخص دیگری انتقال داد؟

بله ، جهت درخواست مالکیت، می بایست از طریق صدای مشتری در وب سایت مبین نت اقدام نمایید که نیاز است کارت ملی مالک قبلی و مالک جدید به همراه درخواست خود  ارسال گردد.

6 : چگونه می توان سیم کارت را غیر فعال نمود؟
1 : چگونه کیفیت سیگنال بهتری داشته باشیم؟

دریافت سیگنال مناسب برای مودم‌های TD-LTE نیازمند رعایت چند پارامتر است. این پارامترها در هنگام نصب توسط کارشناس مبین‌نت رعایت شده و مودم براساس آن‌ها نصب می‌شود اما اگر به هر دلیلی کیفیت اینترنت شما مناسب نیست، یکی از دلایل آن می‌تواند به‌هم‌ریختگی این پارامترها باشد. شما مشترکین گرامی می‌توانید طبق مراحل زیر پارامترهای مودم خود را تنظیم کنید.

← مرحله اول: یکبار مودم خود را ریبوت (خاموش و روشن) نمایید. این کار باعث تلاش مجدد مودم برای اتصال به آنتن رادیویی می‌شود. معمولاً در اتصال مجدد، مودم سعی می‌کند با سیگنال‌های مناسب‌تری به شبکه متصل شود.
← مرحله دوم: در آدرس‌بار مرورگر، آدرس 192.168.1.1 را تایپ نمایید و  با نام کاربری و رمز عبور خود که درصورت عدم تغییر توسط شما، به‌صورت پیش‌فرض در پشت مودمتان درج شده وارد پنل مدیریتی مودم شوید.
← مرحله سوم: این صفحه با توجه به نوع مودم شما می‌تواند متفاوت باشد. جهت مشاهده‌ی سیگنال‌های مودم نیاز است با توجه به مدل مودم خود که در پشت مودم تان درج شده، یکی از مسیرهای زیر را انتخاب نمایید.

AM3000
Wireless Configuration ➡️ LTE ➡️ Interface Info


AM3100V
LTE Configuration ➡️ Interface Info


GEMTEK125
Mobile Network ➡️ Status ➡️ LTE Information


B612
Setting ➡️ Device Information


SLC-130S
Status ➡️ LTE ➡️ LTE Status


TENDA
Information ➡️ Device Information


SLR-120S42G
Status ➡️ LTE ➡️ LTE Status ‌


← مرحله چهارم: در این صفحه روبروی شاخص RSRP یک عدد منفی درج شده است که هر چقدر مقدار آن به صفر نزدیکتر باشد قدرت دریافت سیگنال توسط مودم شما بهتر خواهد بود. در همین صفحه روبروی شاخص SINR عدد مثبتی درج شده که هرچقدر از 5 بیشتر باشد کیفیت سیگنال دریافتی توسط مودم شما بیشتر خواهد بود.
← مرحله پنجم: مودم را در محل استفاده‌ی خود جابه‌جا کنید تا این پارامترها به اعداد مذکور (مرحله چهارم) نزدیک شوند. به یاد داشته باشید هر چقدر مودم در ارتفاع بالاتر مانند روی قفسه یا کمد و نزدیک پنجره قرار گیرد سیگنال بهتری دریافت خواهد نمود.

2 : چطور سرعت اینترنت سرویس خود را اندازه گیری کنم؟

یکی از بهترین و معتبرترین اپلیکیشن ها تست سرعت اینترنت، نرم افزار تست سرعت اوکلا (Ookla) می باشد که هم نسخه iOS و هم اندروید آن در مارکتهای اپلیکیشن موجود می‌باشد. همچنین، شما می توانید با مراجعه به وبسایت www.speedtest.net، سرعت سرویس خود را به صورت آنلاین اندازه گیری نمایید.

3 : برای کنترل و مدیریت میزان مصرف اینترنت چه راهکاری را پیشنهاد می‌کنید؟

شما می‌توانید از نرم‌افزارهای مختلفی برای مشاهده و کنترل مصرف اینترنت خود استفاده نمایید که در زیر چند نمونه متناسب با سیستم عامل دستگاه شما معرفی می گردد:
لپتاپ: نرم افزار DU Meter
اندروید: اپلیکیشن Internet Speed Meter
iOS: اپلیکیشن My Data Manager

4 : چگونه می توانم از میزان طرح و حجم مصرفی مطلع شوم؟
5 : نحوه محاسبه حجم مصرفی بر روی سایت‌ها و پیام رسان‌های داخلی به چه میزان می باشد؟
6 : زمان استفاده از حجم شبانه سرویس LTE مبین‌نت چه ساعت‌هایی از شبانه‌روز است؟
7 : چرا با اینکه سرعت سرویس من تا 40 مگ می باشد، سرعت دانلود هیچگاه بالاتر از 5 نمی شود؟

سرعت سرویس‌ اینترنتی خریداری شده توسط شما، بر حسب مگابیت بر ثانیه (Mbps)می باشد.
به عنوان مثال سرعت 40 مگابیت بر ثانیه (Mega bit per second) که به‌اختصار به‌صورت 40Mbpsنمایش داده می‌شود و با توجه به حرف b کوچک انگلیسی، می‌توان دریافت که واحد این سرعت به بیت است.
همچنین معمولاً واحد محاسبه‌ی دانلود و دریافت از اینترنت، بر حسب بایت (Byte) می باشد.
مانند سرعت دانلود 16 کیلوبایت بر ثانیه (kilo Byte per second) که به‌اختصار 16KBpsنمایش داده می‌شود و با توجه حرف B بزرگ انگلیسی، می‌توان متوجه شد واحد این سرعت به بایت است.
هر بایت از 8 بیت تشکیل‌شده است درنتیجه هر سرعتی که به بیت محاسبه شود برای تبدیل واحد به بایت، باید تقسیم‌بر عدد 8 شود.
به عنوان مثال: سرعت پهنای باند سرویس دریافتی شما 40Mbps است یعنی در زمانی که می‌خواهیم سرعت دانلود یا دریافت از اینترنت را محاسبه  کنیم عدد 40 را باید تقسیم ‌بر 8 نماییم  که می‌شود 5MBps.
به همین دلیل سرعت سرویس دریافتی بر حسب Mbps ، می بایست بین 4 تا 40 باشد و بر حسب MBps می بایست بین 0.5 تا 5 باشد.

8 : در هر لحظه چند دستگاه از مودم شما استفاده می‌کنند ؟

برای مشاهده ی و بررسی دستگاه هایی که از مودم شما استفاده می نمایند می توانید از نرم افزار های مختلفی استفاده نمایید، که نرم افزار Fing یکی از آنها می باشدکه قابلیت نصب بر روی سیستمهای اندروید و iOS را دارد.
نحوه استفاده از نرم افزار بدین صورت است که بعد از نصب این نرم افزار و وارد شدن به محیط کاربری آن، با لمس دکمه Refresh در قسمت بالا سمت راست، می‌توانید تعداد دستگاه هایی که به مودم شما متصل هستند را مشخص نمایید.
نکته 1:  مودم شما به عنوان یکی از دستگاه های متصل نمایش داده می‌شود.
نکته 2 : مقابل نام هر دستگاه استفاده کننده، نام شرکت سازنده دستگاه و مک آدرس مربوطه  قابل مشاهده است.
نکته 3 : شما می‌توانید در بازه های زمانی مختلف این تست را انجام و نتیجه را مشاهده فرمایید.

9 : در صورت استفاده از VPN نحوه محاسبه حجم، روی سایت ها و پیام رسان های داخلی چگونه است؟

با توجه به این که با استفاده از VPN به سروری غیر از سرور ایران متصل می شویم و  IP تغییر می یابد ، محاسبه هزینه به صورت معمولی می باشد.

1 : اینترنت سازمانی

مبین‌نت برای سازمان‌هایی که اقدام به خرید انبوه کرده‌اند امکان سفارش خدمات کاملاً جدید را فراهم کرده است. ارایه‌ این نوع خدمات و سرویس‌ها از مهم‌ترین مزایای شرکت ارتباطات مبین‌نت است. این امکان با حجم خرید سازمان ارتباط مستقیم دارد. برای دریافت خدمات با شماره 32212409-026 تماس حاصل فرمایید.

1 : رمز وای فای خود را چگونه تغییر دهم؟

بدین منظور، ابتدا بایستی به شبکه وایرلس متصل شده و وارد صفحه تنظیمات مودم به آدرس http://192.168.1.1 شوید.
پس از ورود به صفحه تنضیمات مودم، بسته به نوع مودم خود، می توانید از مسیرهای زیر رمز وای فای خود را تغییر دهید:


AM3000:
Wireless Configuration  >  Network Setting


AM3100V:
Wireless Configuration  >  Network Setting


GEMTEK125:
WIFI  > Setting


B612:
Setting > WLAN >  WLAN Basic Setting


SLC-130S:
Setting  >  Network  >  WIFI Configuration  > WIFI


TENDA:
Setting   >  WIFI Setting    >  Basic Setting


SLR-120S42G:
Setting   >  Network    >   WIFI Configuration   >  WIFI


توجه1: رمز عبور و نام کاربری در حالت پیش فرض، admin می باشند.
توجه2: آدرس ورود به صفحه کنسول مودم برای  مودم TENDA، عبارتست از: http://192.168.0.1

1 : اینترنت TD-LTE چیست؟

خدمات اینترنت بی‌سیم TD-LTE، جدیدترین فناوری ارائه اینترنت پرسرعت در کشور مبنی بر فناوری نسل 4.5 ثابت است که با سرعت بسیار بالا (تا 40 Mbps) مناسبترین راه را برای دسترسی به شبکه اینترنت برای تمامی کاربران خانگی و سازمانی فراهم می سازد.سرعت و پایداری بالای خدمات اینترنت TD-LTE باعث شده این فناوری بهترین راهکار برای مشاهده فیلم آنلاین با کیفیت HD، دانلود فایل، بازی آنلاین، باز کردن سریع و آسان صفحات اینترنت، کاربری شبکه اجتماعی و … باشد.

2 : تفاوت اینترنت TD-LTE با Wimax چیست؟
3 : مزایای اینترنت TD-LTE نسبت به ADSL چیست؟

تا 20 برابر سرعت بیشتر آپلود
تا 4 برابر سرعت بیشتر دانلود
بدون مشکلات نویز و قطعی در خطوط تلفن
بدون مشکلات محدودیت ظرفیتهای مخابراتی و نبود پورت
بدون نیاز به خط تلفن ثابت برای برقراری خدمات اینترنت
نصب و راه اندازی سریع و آسان در کمتر از 48 ساعت

4 : مزایای اینترنت TD-LTE نسبت به اینترنت موبایل چیست؟

امکان استفاده چندین نفر به طور همزمان
مصرف کمتر باطری گوشی همراه
امکان اتصال به صورت Wi-Fi به موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و …
سرعت و پایداری بالای TD-LTE در آپلود و دانلود

5 : آیا می توان از هر مودمی برای دریافت خدمات اینترنت بی‌سیم TD-LTE استفاده کرد؟

خیر، برای استفاده از اینترنت بی‌سیم TD-LTE نیاز به تهیه سیم کارت مخصوص آن است. به همین علت برای استفاده از آن تهیه مودم های مخصوص اینترنت بی‌سیم TD-LTE از شرکت ارتباطات مبین نت ضروری است.

6 : آیا شهر/منطقه ما جزو مناطق تحت پوشش شبکه TD-LTEمبین نت می باشد؟

برای مشاهده پوشش‌دهی اینترنت TD-LTE مبین‌نت در شهر یا منطقه خود، اینجا را کلیک کنید.

7 : آیا امکان استفاده از سیم کارت TD-LTE بدون مودم و مستقیم بر روی گوشی تلفن همراه وجود دارد ؟
8 : آیا مودم‌های اینترنت بی‌سیم TD-LTE قابلیت جابه‌جایی دارند ؟
9 : مزایای اینترنت TD-LTE مبین نت نسبت به سایر شرکتها چیست؟